Novidades

Marrocos - Riad e Excursão ao deserto

AnaCarol_

Membro
Olá a todos,

Vou uns dias a Marrocos e ficarei hospedada num Riad.
Estou a pensar ir dois dias ao deserto (e uma noite) a meio da estadia no Riad.
Nestes casos, como é suposto fazer? Pago a noite no Riad (sem usufruir) e mais a noite que irei passar no deserto? Não haverá outra forma? É que assim estarei a pagar duas noites, em dois sítios diferentes...

Já contactei pelo menos duas empresas para comprar a excursão, mas ninguém responde...

Obrigada :)

Uma das empresas já me respondeu... 205€ por pessoa, nem pensar. Para mim esse valor é impossível. Não haverá mais barato??
 
Última edição por um moderador:

Cristina Sousa

Membro Conhecido

AnaCarol_

Membro
Obrigada!!! :D;)

De todos os links, o primeiro é o mais em conta e interessa-me, mas tentei fazer pesquisa sobre a empresa e não encontrei nada. Queria confirmar se era de confiança... :(
 
Última edição por um moderador:

Snider

Membro Conhecido
Fiz uma viagem este ano a Marrocos e fiz quase tudo organizado pela marrocos.com. recomendo. A organizadora é portuguesa.
 

AnaCarol_

Membro
@Snider Pois é, era o que eu gostava mesmo, mas o valor que me apresentaram é completamente impossível para mim. Cerca de 200€ por pessoa...
Obrigada
 

broka

Membro Conhecido
Em 2010, fiz esta tour ao deserto:

1 Night 2 days Desert Tour

Day 1: We depart from Marrakech at 07:00hrs in a Minibus . Travelling over the Atlas mountains, we stop at the Kasbah Ait BenHaddou for a tour of the complex. After our break, we travel onto Ouarzazate (The gateway to the Desert), where lunch can be taken at the many Cafe's. After lunch our afternoon journey takes us through The Draa valley visiting beautiful Oasis and onto the Desert town of Zagora with many opportunities for exploration and visits. For our final leg of today's journey we meet our Camels to take us to our Berber Zagora desert camp. Our stay at the Zagora Desert camp includes Evening meal, accomodation in traditional Berber tents and breakfast the following morning.

Day 2: The next day, we take our camels for the return journey back to Zagora. We then enjoy our journey back through The Draa valley to Ouarzazate, over the Atlas mountains and returning to Marrakech around 19:00hrs or 20:00 hrs. Opportunities to Discover Ouarzazate, the film studios, Ait Benhaddou and other sites are all possible today.

What's included:

  • Pick up from the hostel in Marrakech on the morning of your tour
  • Modern, Minibus
  • Standard traditional desert camp with Bivouacs & full bedding
  • Sightseeing in Ouarzazate & Ait Ben haddou
  • Sightseeing in Zagora.
  • Sunrise & Sunset Camel treks
  • Evening meals and Breakfasts

What is not included:

  • Lunch
  • Drinks
  • Personal purchases

Preço por pessoa: 95€

Fiquei no Equity Point Marrakech e eles tinham estas tours disponiveis.
 

Snider

Membro Conhecido
@Snider Pois é, era o que eu gostava mesmo, mas o valor que me apresentaram é completamente impossível para mim. Cerca de 200€ por pessoa...
Obrigada
Pois. Paguei um pouco mais do dobro desse valor para fazer um circuito de 8 dias. Também eramos 4...
 
Última edição por um moderador:
Em 2010, fiz esta tour ao deserto:

1 Night 2 days Desert Tour

Day 1: We depart from Marrakech at 07:00hrs in a Minibus . Travelling over the Atlas mountains, we stop at the Kasbah Ait BenHaddou for a tour of the complex. After our break, we travel onto Ouarzazate (The gateway to the Desert), where lunch can be taken at the many Cafe's. After lunch our afternoon journey takes us through The Draa valley visiting beautiful Oasis and onto the Desert town of Zagora with many opportunities for exploration and visits. For our final leg of today's journey we meet our Camels to take us to our Berber Zagora desert camp. Our stay at the Zagora Desert camp includes Evening meal, accomodation in traditional Berber tents and breakfast the following morning.

Day 2: The next day, we take our camels for the return journey back to Zagora. We then enjoy our journey back through The Draa valley to Ouarzazate, over the Atlas mountains and returning to Marrakech around 19:00hrs or 20:00 hrs. Opportunities to Discover Ouarzazate, the film studios, Ait Benhaddou and other sites are all possible today.

What's included:

  • Pick up from the hostel in Marrakech on the morning of your tour
  • Modern, Minibus
  • Standard traditional desert camp with Bivouacs & full bedding
  • Sightseeing in Ouarzazate & Ait Ben haddou
  • Sightseeing in Zagora.
  • Sunrise & Sunset Camel treks
  • Evening meals and Breakfasts

What is not included:

  • Lunch
  • Drinks
  • Personal purchases

Preço por pessoa: 95€

Fiquei no Equity Point Marrakech e eles tinham estas tours disponiveis.
Olá.
Qual foi a empresa que a Equity Point Marrakech contratou?
Pedi o orçamento para esta tour a esse hotel e deram-me por 60 euros, o que acho demasiado barato, por isso gostaria de saber qual a agencia com que eles trabalham...
 
Top